top of page

#4 Leven met een doel!


"Als jullie eten of drinken of andere dingen doen, doe dat dan steeds tot eer van God."

Als ik eerlijk moet zijn, denk ik vaak dat God een relatie heeft met MIJ. Ik zie de wereld vanuit mijn perspectief en ook mijn omgeving wordt geoordeelt door mijn gedachtes en gevoelens. Zo ook God. Ben ik blij, dat is God genadig. Heb ik Gods trouw ervaren, dan noem ik Hem: trouwe God. God is zoals ik Hem noem. En dan heb je ook nog van die dagen dat de almachtige god zich moet verantwoorden voor zijn daden.

Ik denk dat er mensen zijn die dit herkennen. Het gaat zo makkelijk om alles te bekijken vanuit je eigen positie. Ik ben het middelpunt van mijn universum.

Maar als we de tekst hier boven lezen, zou het anders moeten zijn. Als alles in mijn leven moet zijn voor Gods glorie, dan gaat het daarbij alleen om 'mij' in zoverre 'ik' in relatie sta tot 'HEM'. Als het om mij gaat... dan alleen omdat ik leef voor God!

Als we beginnen bij Gods eer, wordt Hij de belangrijkste. En dan wordt Zijn glorie ook het perspectief van waaruit je kijkt. Zijn eer is dan het onveranderlijke middelpunt waar alles om draait. Liefde, trouw en rechtvaardigheid krijgen alleen betekenis bij God.

Maar wat betekent 'leven tot Gods eer'?

Het betekent dat jouw hele bestaan en alles wat je doet, Hem groot zal maken. Stel jezelf een vraag: hoe wordt God verheerlijkt?

Leer deze vraag uit je hoofd en denk er aan voordat je een discussie begint. Of als je die oude vrouw ziet. Of als je je nieuwe klas, school of werk binnen loopt. Laat god centraal staan in je leven en je relaties. Dus of je nu eet of drinkt of iets anders doet, doe alles ter ere van God. Gedraag je zo dat mensen uit andere kerken en de ongelovigen respect kunnen hebben voor ons geloof. (1 Kor 10:31+32 BGT)

"Satan zal zeker jullie proberen te laten zondigen, net zoals hij dat bij alle mensen probeert. Maar God is trouw. Hij zal jullie altijd helpen. en Hij zal ervoor zorgen dat jullie het kunnen volhouden, en dat jullie geen verkeerde keuzes maken." (BGT 1 Kor 10:13)

"Wie in de beschutting van de Allerhoogste woont en overnacht in de schaduw van de Ontzagwekkende, zegt tegen de Heer: 'Mijn toevlucht, mijn vesting, mijn God, op u vertrouw ik.'

Ik zal bevrijden wie mij liefheeft en beschermen wie met Mijn naam vertrouwd is." (Psalm 91:1,2+14)

Leef dichtbij Hem!!!

Groetjes,

Anne

bottom of page