top of page

#1 Waarom LittleLight??


En daar zit ik dan. Op mijn bed. Schrijvend voor LittleLight. Mijn allereerste blog. Ja, best een beetje spannend. Wat zullen anderen er van vinden? Waarschijnlijk weten de meesten niet eens wat LittleLight is. Daarom wil ik eerst uitleggen waarom deze blog LittleLight heet.

Anderhalf jaar geleden werd ik geraakt door Johannes 8:12. “Ik ben het Licht van de wereld. Wie Mij volgt, zal beslist niet in duisternis wandelen maar zal het licht van het leven hebben.” Sindsdien heeft het begrip ‘licht’ me niet meer losgelaten. In 1 Johannes 1:5 klinkt: “God is licht. In Hem is geen spoor van duisternis.” Maar ook wij zijn licht. "Jullie zijn het licht in de wereld", zegt Jezus zelf in Mattheüs 5:14.

Als ik naar mezelf kijk voel ik me niet altijd even stralend. Soms denk ik: wat heb ik eigenlijk uit te stralen? Mijn leven faalt vooral en is ook niet zo interessant. Maar dan leert Hebreeën 12 mij om naar de Voltooier van ons geloof te kijken. In mijn zwakheid ben ik sterk dankzij Christus! Ik hoef mezelf niet uit te stralen, ik hoef alleen Jezus uit te stralen! De maan is zonder de zon niks waard. Maar als de zon er op schijnt, geeft ook de maan een heleboel licht.

Daarom dus LittleLight. Wij zijn Gods lichtjes die mogen stralen van Zijn liefde in een gebroken wereld. Ook al is het maar een klein beetje. God zorgt voor ons en zal ons energie geven om te stralen!

“U bent het die mijn lamp doet schijnen. U, Heer, mijn God, verlicht mijn duisternis.” (Psalm 18:29)

Groetjes, Anne

bottom of page